سرویس ذخیره سازی Nearline گوگل برای دسترسی سریع به داده ها

سرویس ذخیره سازی Nearline گوگل برای دسترسی سریع به داده ها

 گوگل ادعا می کند که این سرویس جدید ترکیبی از  cold storage هایی با سرعت دسترسی بالا به داده های آنلاین می باشد.

امروزه در برخی از سرور های بزرگ نوعی اطلاعات وجود دارد که پس از مدتی کمتر به سراغ آنها رفته می شود برای نگهداری این اطلاعات از سروری جدید که سخت افزارهای سرور و تجهیزات شبکه آن  برق کمتر مصرف کند و هزینه آن نیز کمتر می باشد استفاده می کنند بدون آنکه زمان پاسخ سرور تغییر کند. به این سرورها cold storage گفته می شود.

این شرکت همچنین سرویس جدید Cloud Storage Transfer را برای کمک به انتقال داده ی سازمان ها از آمازون و دیگر سرویس های هاستینگ ابری به پلتفرم ذخیره سازی گوگل ایجاد کرده است.

گوگل سرویس Nearline را در ماه مارچ امسال معرفی کرده است. این سرویس به شرکت ها اجازه میدهد تا داده های تقریبا نامحدودی را  که به ندرت از آنها استفاده می شود نظیر داده های بایگانی همچون آرشیو قوانین مورد نیاز و یا داده های پشتیبانی که با هدف استفاده در مواقع وقوع رخداد ایجاد شده اند را ذخیره کنند.

اولین تفاوت کلیدی بین سرویس ذخیره سازی گوگل و سایر فروشنده ها دسترسی آسان کاربران به داده های ذخیره شده در  Nearline است.  گوگل ادعا می کند که  Nearline   در 3ثانیه داده ها را بازیابی می کند  که با ساعت هایی که صرف  بازیابی داده هایی که به صورت آفلاین ذخیره شده اند، مقایسه میشود.

به گفته گوگل سرویس Nearline بهبود هزینه ها در cold storage را با دسترسی سریع به داده های آنلاین در هنگام نیاز ترکیب کرده است. برای مثال قیمت ظرفیت Nearline در هر گیگابایت از دیتا از یک سنت شروع می شود در حالی که قیمت آن در سایر فروشندگان ذخیره ساز ی2.6 سنت در هر گیگابایت است.