سرویس جدید OpenStack ، برای مدیریت کانتینرها

openstack

OpenStack  نرم افزاری برای کنترل Pool های محاسباتی، ذخیره سازی و منابع شبکه در datacenter ها است که از طریق یک داشبورد یا OpenStack API مدیریت می شود. این نرم‌افزار با استفاده از تکنولوژی open source برای زیرساخت های ناهمگن ایده آل کار می کند.

 با اینکه OpenStack  به طور گسترده ای در پروژه های cloud شرکت ها استفاده می شود، اما بزرگترین طرفداران آن هم می گویند که باید این پلتفرم  قابلیت کنترل بیشتری داشته باشد.

در اجلاس OpenStack  که هفته گذشته برگزار شد محصولات جدیدی معرفی شدند. یکی از بهترین خبرها که هر کسی انتظار دارد از تکنولوژی داغ این روزها بشنود، DOCKER ، Kubernetes و سایر تکنولوژی های کانتینر است که در این اجلاس به آن اشاره شد.

در میان خبرهای تازه، سرویس جدیدی به نام  Magnum معرفی شد که هدف آن کمک به توسعه دهندگان برای مدیریت و استقرار هر چه بهتر DOCKER ، Kubernetes و دیگر برنامه های کانتینر است. یکی از ویژگی های مهم Magnum، برخورد یکسان با هر دو برنامه کانتینر است. آخرین خواسته این نرم‌افزار بدست آوردن جایگاه خوبی در جنگ کانتینرها است.

کانتینر یک فرصت برای OpenStack است. Ryan Floyd مدیرعامل Storm Ventures در یکی از گروه های  سرمایه گذاری این نرم‌افزار گفت که Container ها بزرگترین تهدید برای [PaaS [platform-as-a-service هستند.

Magnum یک Containers-as-a-Service چند مستاجری است، که برای این نرم‌افزار تعریف شده و ترکیبی از OpenStack, Docker, Kubernetes و Flannel است تا راه حل های کانتینری ،مانند سایر خدمات OpenStack ایجاد کند.

برای اطلاعات بیشتر و خواندن مطالب و اخبار جدید می‌توانید از صفحه اخبار سدید‌آفرین دیدن نمایید