ارائه سرویس CDN Interconnect توسط گوگل

ارائه سرویس CDN Interconnect توسط گوگل

گوگل سرویس جدید خود با نام CDN Interconnect  را با استفاده از خدمات شبکه توزیع شده برای بهبود سرعت انتقال محتوای با کیفیت بالا برای کاربران وب ارائه داده است.

این شرکت اعلام کرد که یک سرویس جدید به اسم  CDN Interconnect را به مشتریان خود  ارائه خواهد داد تا از خدمات پلتفرم ابری برای افزایش سرعت قرار دادن محتوای  با کیفیت بالا استفاده کنند. این پروژه با همکاری چهار ارائه دهنده خدمات شبکه توزیع محتوا CloudFlare، Level 3 Communications، Highwinds و Fastly انجام شده است.

Ofir Roval  مدیر محصولات Google Cloud Platform در پستی در بلاگ خود گفت: این سرویس به مشتریان ابر گوگل اجازه می دهد تا محتویات خود را نزدیک محل جغرافیایی کاربران نهایی کش کنند و انتقال دهند.

Roval گفت که بسیاری از وب سایت ها و برنامه های کاربردی موبایل امروزی از جمله بازی ها و رسانه های اجتماعی مملو از محتویات با کیفیت بالا مثل ویدیوهای HD و تصاویر با تراکم بالا هستند. با وجود افزایش لود و افزایش کیفیت رسانه ها، کاربران همچنان انتظار دارند که با تاخیر کمی به محتویات مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنند.

CDN Interconnect به چهار شریک ارائه دهنده CDN اجازه می دهد تا به طور مستقیم خدمات خود را با شبکه  edge گوگل در سراسر جهان لینک دهند. گوگل در حال حاضر در 33 کشور بیشتر از هفتاد edge POP دارد ( points of presence ) که ارتباط آن را با شبکه backbone سایر شرکت ها برقرار می کند.

Edge POP ها همان لینک های ارتباطی  گوگل با سایر اپراتورهای شبکه برای ارائه محتوای ابر گوگل به کاربران نهایی هستند. همچنین  edge POP ها به نقاطی گفته میشود که کسب و کارها می توانند به طور مستقیم به شبکه های گوگل متصل شده و ترافیک خود را در ابر مبادله کنند.