تصویب نسخه HTTP/2 توسط IETF

عکس گرافیکی 1

 اکنون بعد از دو سال بحث و بیش از 200 مشکل طراحی، 17 پیش نویس، و 30 پیاده سازی ، با تصویب نسخه HTTP/2 توسط IETF ، مشخصات HTTP/2 و HPACK برای انتشار به عنوان RFC استاندارد مورد تایید واقع شده است. در نتیجه HTTP/2 به ارائه تجربه کاربری سریعتر برای مرورگر، کاهش مقدار پهنای باند مورد نیاز، و ایجاد ارتباط امن آسان تر کمک خواهد کرد. 

گروه کاری HTTP  کار بر روی HTTP/2 را در سال 2012 با انتخاب پروتکل SPDY از گوگل به عنوان نقطه شروع  و برگزاری یک سری از جلسات موقت را به عنوان سمبل بازخورد جامعه آغاز کرد. که این منجر به تغییرات قابل توجهی از فرمت پروتکل، طرح فشرده سازی آن، و نقشه برداری خود به معناشناسی HTTP شد.

پروتکل حاصل نحوی طراحی شده است که اجازه تغییر از HTTP/1 به HTTP/2 را با کمترین تغییرات در برنامه ها و API ها همزمان با ارائه عملکرد بهبود یافته و استفاده بهتر از منابع شبکه را میدهد. کاربران وب تا حد زیادی قادرند از پیشرفت های ارائه شده توسط HTTP/2 بدون نیاز به انجام هیچ کار متفاوتی سود ببرند.

نکته کلیدی در فرایند توسعه پروتکل، تکرار چند باره مراحل به روز رسانی پروتکل، پیاده سازی و تست آن توسط گروه کاری بود.

نسخه های پیش نویس فراوانی توسط گروه کاری پروتکل HTTP/2 در مدت زمان پیاده سازی تهیه گشت که این کار باعث شد بسیاری از شرکت هاب ارائه دهنده مرورگر و وب سرور ها بتوانند نرم افزار های خود را بروز رسانی کرده و آزمایشات لازم را انجام دهند.

برای مطالعه بیشتر در این خصوص میتوانید به وبسایت رسمی پروتکل HTTP/2 مراجعه کنید.