کاربردهای زبیکس در پزشکی و سلامتی

بنر مقاله سایت سدیدآفرین با موضوع کاربردهای زبیکس در پزشکی و سلامتی

مقدمه

کنترل بر وضعیت یکپارچه ماشین‌ها و دستگاه‌های فناوری اطلاعات در بیمارستان‌ها نه تنها یک فرآیند بسیار مهم است، بلکه گاهی اوقات حتی برای نجات جان افراد حیاتی خواهد بود. موارد اورژانسی را تصور کنید که هر ثانیه از آنها داده‌ها و آمار سلامت بیمار را دریافت می‌کند، که ممکن است مساله مرگ یا زندگی باشد. راه حل پایش قابل اعتماد باعث می‌شود تا داده‌های لازم در سریع‌ترین زمان ممکن جریان یابد و در وقت متخصصان برای سایر روش‌های مهم نجات غریق صرفه جویی شود. اگر شما نیز می‌خواهید بدانید که ویژگی‌های یک سیستم مانیتورینگ هوشمند کدامند و کاربردهای زبیکس در پزشکی و سلامتی چگونه به کمک مراکز پزشکی می‌آید، با ما در ادامه این مقاله همراه شوید.

اهمیت مانیتورینگ دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی

هر موسسه پزشکی دارای صدها دستگاه و تجهیزات است که به کنترل و نشان دادن وضعیت فعلی سلامت بیمار کمک می‌کند. مانیتورینگ مراکز پزشکی نه تنها دسترس‌پذیری و عملکرد مطلوب را تضمین می‌کند، بلکه خطرات بالقوه را کشف کرده، به بهینه‌سازی رویه‌های داخلی کمک کرده و به کارکنان اطمینان و قوت قلب می‌دهد.  ناگفته نماند که نظارت بر این دستگاه‌ها و اطلاع رسانی سریع در صورت بروز هر گونه خرابی یا اختلال در روند کارکرد آن‌ها امری حیاتی است.

جلوگیری از خسارت مالی مراکز پزشکی با مانیتورینگ هوشمند

یکی دیگر از اهداف مهم فرآیند نظارت در صنایع بهداشتی و درمانی، جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان مالی است که می تواند برای توسعه موسسات پزشکی و حمایت از افراد نیازمند صرفه جویی شود. در این مورد، هدف از فرآیند نظارت، تشخیص نسبت نتایج پیش‌بینی‌شده با برنامه اقدام و استراتژی سلامت خواهد بود. با توجه به پارامترهای دقیق آی‌تی تعیین شده برای نظارت، موسسات بهداشتی نه تنها می‌‎توانند از رعایت این پارامترها آگاه شوند، بلکه آمار بسیار دقیقی از اینکه چه بخش‌ها یا پروژه‌هایی ممکن است دارای خطاهای داده یا خرابی سیستم فناوری اطلاعات باشند، دارند.

چنین کنترل فوری بر روی هرگونه افت کارایی احتمالی در سیستم عمومی به موسسات پزشکی کمک می کند تا نه تنها بودجه خود را به درستی تخصیص دهند، بلکه از عملکرد دقیق همه سیستم‌های آی‌تی مرتبط و تحت نظارت نیز اطمینان حاصل کنند.

بهترین سیستم مانیتورینگ برای حوزه پزشکی و سلامتی

پس دریافتیم که وجود یک سیستم مانتیورینگ هوشمند تا چه حد برای ادامه حیات مراکز پزشکی و همچنین بیماران نیاز است. اما ممکن است که سوال برای مدیران مراکز پزشکی به وجود بیاید که از کدام سیستم مانیتورینگ می‌توانیم استفاده کنیم که تمامی نیازهای مار را برطرف سازد؟ جواب همین جاست؛ سیستم مانیتورینگ زبیکس

این سیستم با کاربردها و مزایایی که برای کاربران حوزه پزشکی ایجاد کرده، باعث شده است که کاربردهای زبیکس در پزشکی و سلامتی ، به عنوان بهترین راه‌حل برای مانیتورینگ هوشمند تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی و همچنین جلوگیری از ضررهای مالی مدیران این حوزه و ضررهای جانی بیماران باشد.

در ادامه به کاربردها و مزایای زبیکس در حوزه پزشکی و سلامتی می‌پردازیم

کاربردهای بالقوه زبیکس

  • نظارت بر کلیه دستگاه‌ها و تجهیزات بیمارستانی
  • هشدار در مورد پارامترهای متمایز یا هر مورد استثنایی و خاص
  • مدیریت پیکربندی پایش به صورت مرکزی، بدون نیاز به ورود به عامل برای تغییر یا افزودن مانیتور
  • نظارت بر روند پیشرفت جهت حرکت به سمت نتایج مورد انتظار

مزایای ثابت‌شده

  • تحویل داده های درخواستی در کوتاه ترین زمان
  • اطمینان از اطلاع رسانی فوری در صورت هرگونه نقص احتمالی در تجهیزات بیمارستانی
  • صرفه‌جویی زمان و هزینه به عنوان موثر در بخش پزشکی
  • تاریخچه «جاسازی شده» و نمودار ظرفیت روند

نتیجه‌گیری

در دهه‌های اخیر، پیشرفت‌های فناوری و ارتباطات در حوزه پزشکی بسیار چشمگیر بوده است. یکی از این پیشرفت‌ها، به کارگیری سیستم‌های مانیتورینگ پزشکی است که به پیگیری و نظارت بر وضعیت بیماران در طول زمان کمک می‌کند. یک مانیتورینگ هوشمند می‌تواند علاوه بر حفظ منابع مالی مراکز پزشکی، از ضرر و زیان‌های جانی بیماران تا حد بسایر زیادی جلوگیری کند.

در این مقاله به بررسی کاربردهای زبیکس در پزشکی و سلامتی پرداختیم، اما جالب است که بدانید کاربردهای زبیکس در صنعت‌های دیگر مانند صنعت انرژی و سازمان‌های فناوری اطلاعات نیز کاربرد دارد که می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر این مقالات را هم مطالعه نمایید.

منبع: زبیکس