زبیکس آنلاین چیست؟

پوستر مقاله زبیکس آنلاین

مقدمه

سیستم‌های مانیتورینگ شبکه از مهمترین ابزارهای مورد نیاز شرکت‌ها و موسسه‌های بزرگ هستند. این ابزارها برای خطایابی و رفع اختلال در شبکه و برنامه‌ها بسیار کارآمد هستند و امروزه به جزئی جدانشدنی از سیستم‌های سازمان‌های بزرگ بدل شده اند. استفاده از ابزارهای حرفه‌ای مانیتورینگ در حال حاضر نقش مهمی را در موفقیت و پیشرفت سازمان‌ها ایفا میکند، چرا که با تشخیص به موقع اختلالات شبکه و برنامه‌های مورد استفاده در آن، از ایجاد هزینه‌های سنگین مالی در شرکت‌ها جلوگیری می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله مانیتورینگ را مطالعه نمایید. زبیکس آنلاین یکی از مهمترین و به روزترین ابزارهای مانیتورینگ است که امروزه به طور گسترده‌ای در سطح سازمانی، به خصوص برای کسب و کارهای آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که زبیکس آنلاین چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. با ما همراه باشید.

زبیکس آنلاین، تحولی در سیستم مانیتورینگ دنیا

زبیکس یکی از مطرح ترین سیستم‌های مانیتورینگ جهان است که جهت کنترل و نظارت در سازمان و شرکت‌های پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم به عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین و پیشرفته‌ترین ابزارهای مانیتورینگ در سراسر دنیا شناخته می‌شود. زبیکس آنلاین دسترسی دائمی به وبسایت، کنترل تعداد درخواست‌ها، میزان ترافیک مصرفی و منابع سخت‌افزاری مورد استفاده را از طریق آنلاین برای کاربران فراهم کرده است.

 خوشبختانه یک شرکت ایرانی به نام سدیدآفرین اولین نمایندگی رسمی شرکت زبیکس در خاورمیانه را کسب کرده است که می توانید به اطلاعات و جزئیات مربوط به آن از طریق وبسایت رسمی زبیکس دست پیدا کنید. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های مطرح داخلی از جمله دیجی‌کالا، ایرانسل، بانک پارسیان و شرکت شاتل در حال استفاده از سرویس‌های زبیکس هستند.

کاربردهای زبیکس آنلاین

  • جلوگیری هوشمندانه از آسیب دیدن تجهیزات و اطلاعات حیاتی
  • رصد اطلاعات
  • هشدار وقوع رخدادها
  • عکس العمل هوشمندانه
  • ارائه گزارش
  • مانیتورینگ داخلی

ویژگی‌های زبیکس آنلاین

  • بررسی سامانه های تحت وب
  • بررسی و کنترل قطعی ها و خاموشی سرویس‌ها
  • مانیتورینگ انواع محیط‌های مجازی و ماشین‌های مجازی
  • بررسی میزان مصرف منابعی از قبیل پهنای باند به تفکیک کاربر
  • امکان مانیتورینگ پایگاه‌های داده
  • بررسی در دسترس بودن تجهیزاتی مانند سرور، سوییچ، روتر و سنسور
  • ارسال اتوماتیک هشدارها به نفرات مسئول
  • رابط کاربری آسان

زبیکس آنلاین، محصولی جدید از شرکت سدیدآفرین

زبیکس یک نرم افزار open source است و این مسئله از دیدگاه متخصصین این زمینه، سطح بالای امنیت آن را تضمین می‌کند. open source‌ بودن یک نرم‌افزار باعث می شود منابع آن به طور کامل در اختیار مشتریان قرار گیرد و هیچ جنبه مخفی در آن وجود نداشته باشد. وجود کدهای مخرب یا جاسوسی در یک نرم‌افزار، در صورتی که قابل پیگیری و دسترسی نباشند می‌توانند مؤثر واقع شوند. به این ترتیب سیستم‌های مانیتورینگ زبیکس به دلیل اُپن سورس بودن امنیت و اطمینان بالاتری را به کاربران می‌دهند.

از دیگر مزایای open source‌ بودن یک نرم‌افزار امکان تغییر و گسترش آن است. شرکت سدیدآفرین یکی از برترین و فعال‌ترین نمایندگی‌های زبیکس در این زمینه است. این شرکت از طریق همکاری با برنامه نویسان حرفه‌ای، تحولی جدید و کاربردی بر روی این نرم‌افزار ایجاد می‌کند که آخرین اقدام آن راه‌اندازی زبیکس آنلاین است. زبیکس آنلاین نیاز به ایجاد یک تیم متخصص در حوزه مانیتورینگ در سازمان شما را به طور کامل حذف کرده و از این طریق در زمان و هزینه‌های شما صرفه‌جویی خواهد شد. از طرف دیگر، این مسئله در کسب و کارهای آنلاین بسیار حائز اهمیت است که با استفاده از زبیکس آنلاین بسیاری از مشکلات این بیزینس‌ها قابل حل خواهد بود.

دیگر مزیت‌های زبیکس آنلاین

زبیکس آنلاین مزیت های زیادی نسبت به نسخه های قدیمی تر برای کاربران فراهم کرده است. زبیکس آنلاین در حال حاضر در دو قالب سرور مجازی و سرور اختصاصی ارائه می‌شود. در صورتی که موارد مد نظر شما جهت مانیتورینگ محدود است و حجم دیتاهای شما زیاد نیست، زبیکس آنلاین در قالب سرورهای مجازی می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. اما در صورتی که مجموعه شما تعداد زیادی از تجهیزات و موارد نرم‌افزاری را در بر می‌گیرد و همچنین حجم داده‌های شما زیاد است، پیشنهاد ما به شما استفاده از سرورهای اختصاصی خواهد بود. در این صورت یک سرور قدرتمند را به طور جداگانه در اختیار خواهید داشت که به سخت افزارهای جدید و با کیفیت مجهز است.

در صورت استفاده از زبیکس آنلاین مواردی از جمله بروزرسانی سیستم مانیتورینگ، بهینه‌سازی کارایی، اعمال تغییرات مورد نیاز، اضافه کردن آیتم‌های جدید،راه‌اندازی مانیتورینگ توزیع شده، یکپارچه سازی زبیکس با سیستم‌های اعلام هشدار مختلف و هرگونه تغییر و اصلاح دیگری که در نظر دارید، از طریق پشتیبانی شرکت سدیدآفرین امکان پذیر خواهد بود.

میخواهم یک سرویس زبیکس آنلاین داشته باشم

به دلیل داشتن اهمیت و کاربرد زیاد سرویس‌های آنلاین مانیتورینگ زبیکس و اهمیت اطلاع و رفع یک مشکل قبل از وقوع، شما می‌توانید با توجه به نوع نیاز خود برای دریافت سرویس‌های زبیکس آنلاین اقدام کنید. در قدم اول لازم است شما نوع راهکار خود را انتخاب نمایید و تصمیم بگیرید که سرور مجازی یا اختصاصی برای شما مناسب خواهد بود.

شما با تهیه زبیکس آنلاین از پشتیبانی 24 ساعته شرکت سدیدآفرین بهره‌مند خواهید شد. متخصصان مانیتورینگ این شرکت با گذراندن دوره‌های مانیتورینگ و از طریق تجربه خود در راه‌اندازی سامانه‌های مانیتورینگ در بزرگترین مجموعه‌های کشور، موارد مد نظر شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برآورده خواهند کرد. شما می توانید متناسب با نیازمندی‌های مجموعه خود، بسته مورد نظر خود را انتخاب کرده و تنها با پر کردن فرم درخواست زبیکس آنلاین منتظر تماس کارشناسان خبره ما در این قسمت باشید. همچنین مشاورین شرکت سدیدآفرین در راستای کمک برای انتخاب گزینه مناسب، آماده پاسخگویی به شما هستند.