عیب یابی از راه دور

موارد بسیاری وجود دارد که در آن سازمان شما نیاز به استفاده از خدمات عیب یابی از راه دور پیدا می کند:

  • فرد مسئول سیستم مانیتورینگ Zabbix  در سازمان شما در حال سپری کردن تعطیلات خود می باشد و شما نیاز به اعمال تغییرات فوری در سیستم مانیتورینگ Zabbix دارید
  • مشکلی در سیستم مانیتورینگ Zabbix‌ پیش آمده و تیم مسئول سیستم مانیتورینگ Zabbix در سازمان شما از عهده حل آن مشکل بر نیامده است که این می تواند دو علت داشته باشد : ۱)‌  اطلاعات موجود در اینترنت و انجمن موجود برای سیستم مانیتورینگ Zabbix  جهت حل مشکل موجود کافی نبوده اند ۲)‌ علت اصلی مشکل پیش آمده را متوجه نشده اید و بنابراین نمی توانید آنرا برای تیم پشتیبانی سدیدآفرین توضیح دهید و یا از طریق اطلاعات موجود در اینترنت جهت رفع مشکل استفاده نمایید.
  • شرایط موجود در مجموعه شما به علت ایجاد مشکل در پایگاه داده، آسیب دیدن سخت افزار و یا مشکلات ناشی از نرم افزارهای مخرب و یا ویروس، در حالت اورژانسی قرار گرفته و شما ترجیح می دهید که متخصصین سدیدآفرین در حوزه سیستم مانیتورینگ Zabbix‌ در فرآیند حل مشکل در کنار تیم شما باشند

لازم به ذکر است که تمام بسته های پشتیبانی فنی شامل خدمات عیب یابی از راه دور می باشند.

مزایا:

استفاده از خدمات عیب یابی از راه دور سدیدآفرین که توسط متخصصین حرفه ای در زمینه سیستم مانیتورینگ Zabbix انجام می شود مزایای بسیاری را برای سازمان شما ایجاد می کند که بخشی از آنها عبارتند از:

  • حل مشکلات رخ داده در سیستم مانیتورینگ Zabbix در عرض چند ساعت به جای چند روز و یا چند هفته
  • ایجاد آرامش خاطر برای شما از بابت حل مشکلات اتفاق افتاده در سیستم مانیتورینگ Zabbix‌ بدون کوچکترین خطا در فرآیند رفع مشکل که ممکن است باعث آسیب به بخش های دیگر سیستم شده و یا باعث از بین رفتن اطلاعات موجود در سیستم مانیتورینگ Zabbix سازمان شما گردد
  • صرفه جویی در به کارگیری نیروی انسانی از طریق استفاده از توان تخصصی شرکت سدیدآفرین

نیازمندیها:

پیش نیازهای لازم جهت اجرای فرآیند عیب یابی از راه دور به شرح زیر می باشد:

  • تعیین دقیق حدود و حوزه مشکل اتفاق افتاده جهت ارزیابی مدت زمان مورد نیاز به منظور اجرای فرآیند عیب یابی از راه دور
  • امکان ارائه دسترسی از راه دور از طریق SSH و HTTPS به تیم عیب یابی سدیدآفرین به همراه امکان دسترسی به کاربر root روی لینوکس و یا یونیکسی که سیستم مانیتورینگ Zabbix روی آن نصب شده است

قیمت:

قیمت گذاری بر روی خدمات عیب یابی از راه دور سدیدآفرین وابسته به موارد زیادی از جمله نوع و پیچیدگی مشکلی که پیش آمده  مدت زمان مورد نیاز جهت رفع مشکل – میزان مستندات مورد نیاز جهت ارائه به مشتری و بسیاری موارد دیگر می باشد. لذا جهت دریافت قیمت پیشنهادی مناسب با مشکل رخ داده در سازمان شما می توانید از طریق تکمیل فرم درخواست خدمات عیب یابی از راه دور، اطلاعات لازم را در اختیار واحد فروش سدیدآفرین قرارداده و در کوتاه ترین زمان ممکن قیمت پیشنهادی را دریافت نمایید.

نحوه استفاده از خدمات عیب یابی از راه دور سدیدآفرین:

جهت استفاده از خدمات عیب یابی از راه دور سدیدآفرین می توانید به راحتی و از طریق مراحل زیر اقدام نمایید:

۱. ایجاد آمادگی جهت در اختیار قرار دادن تمام پیش نیازهای ذکر شده جهت اجرای فرآیند عیب یابی از راه دور

۲. ارسال فرم درخواست عیب یابی از راه دور جهت بررسی مدت زمان مورد نیاز جهت رفع مشکل و نیز تعیین بهترین زمان جهت ارتباط از راه دور با سازمان شما

۳. انجام مراحل پرداخت مطابق با قیمت پیشنهادی ارسال شده از طرف سدیدآفرین

۴. تماس متخصصین سدیدآفرین با شما و ایجاد ارتباط با سرور شما با استفاده از دسترسی ایجاد شده توسط شما

۵. رفع مشکل توسط متخصصین سدیدآفرین و تست و تحویل نهایی توسط شما

عیب یابی از راه دور در مقایسه با مشاوره:

از طریق استفاده از خدمات عیب یابی از راه دور، متخصصین سدیدآفرین به سرور Zabbix شما متصل شده و به صورت عملیاتی اقدام به بررسی مشکل نموده و پس از عیب یابی و تعیین منبع بروز خطا در سیستم نسبت به رفع مشکل رخ داده اقدام می نمایند. این بدین معناست که متخصصین سدیدآفرین پس از اتصال به سرور Zabbix از طریق اجرای دستورات مورد نیاز، تغییر در تنظیمات Zabbix ، تغییر در تنظیمات لینوکس و یا یونیکسی که Zabbix روی آن نصب شده ، اعمال تغییرات در پایگاه داده و یا بهینه سازی آن، نسبت به حل مشکل اقدام می نمایند. 

این در حالی است که خدمات مشاوره شامل ارائه پیشنهادات و مشاوره های شفاهی در رابطه با معماری سیستم،  طراحی ظرفیت (Capacity Planning ) ، بهینه سازی کارایی ( Performance Tuning )، مانیتورینگ توزیع شده ( Distributed Monitoring ) و نیز Clustering می شود.

بنابراین مشاوره شامل آموزش موضوعات سطح بالا در راه اندازی سیستم مانیتورینگ Zabbix به صورت شفاهی می شود در حالیکه در عیب یابی از راه دور  متخصصین سدیدآفرین به سرور Zabbix متصل شده و از طریق انجام عملیات مورد نیاز روی سرور، نسبت به رفع مشکل اقدام می نمایند.